12 Aralık 2009 Cumartesi

Mandalina bahçesi ve mandalinalı sabun

Bu sabah güneş gökyüzünde gülümsemeye başladı yeniden. Hala bulut olmasına karşın pırıl pırıl bir hava. Yağışın getirdiği nem biraz ürpertse de tenimizi, bu gün güzel bir gün olacak.
Güneşin ışığını görünce bahçeyi fotoğraflamak istedim.



Bahçemizde yalnızca mandalina yok tabii. Üç beş çeşit mandalinanın yanında yine yemelik ve sıkmalık olmak üzere portakal, turunç, limon, greyfurt, nar, hemen kapının önünde ayva, muhteşem erik ağaçları, badem, birkaç çeşit üzüm asması, zeytin, vs. vs.



Yabanıl ağaçları saymıyorum. Her mevsim ayrı bir güzel burası.
Bir gün gecikmeyle açtım sabunu. Eh yine çok güzel ve olması gerektiği gibi.



Sabunumun suyu mandalina ve havuç. Havucu hem renk açısından, hem de betakaroten olduğu için koyuyorum. Malum cilt konusu temizliğin yanı sıra birincil konumuz. Uçucu yağlarımız ise lime mandalina, clementin mandalina ve bunlara çok yakışan karanfil. Karanfil oranı diğerlerine göre daha düşük. Geriden hafifçe algılanan karanfil yağını  narenciyeye biraz da baharat etkisi vermek için koyuyorum.



Mevsim bitmeden birkaç parti daha dökmek lazım bu sabundan.

9 yorum:

  1. sabunlar siir gibi gozukuyor bayildim:)

    YanıtlaSil
  2. ama ben bunlardan almak istiyorum nasil mumkun olabilir acaba?

    YanıtlaSil
  3. merhaba beste
    beğenmene çok sevindim. bana ne kadar ve hangi çeitten istediğini bildirirsen adresine gönderirim.

    YanıtlaSil
  4. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  5. harika gözüküyorlar Cemile ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  6. cok tesekkurler bestepekoz@hotmail.com'a mail atabilirsen adresleri bildirebilirim. sevgiler

    YanıtlaSil
  7. pasta gibi görünüyo bunlarrrrrrr :)))

    YanıtlaSil
  8. Doğal sabun konusunda çok fazla ismi geçmeyen fakat cildi kurutma bakımından en iyilerin başında yer alan havuç sabununun direkt olarak siyah noktalara etkisi olmasa da sivilce için var olanları ortadan kaldırmada başarılıdır. Direkt olarak cildi kurutma etkisinden dolayı sivilce bölgelerini de kurutarak 1-2 hafta süren etkiyi birkaç güne indirebilir. Fakat bu sürede kesinlikle yaralarınız ile oynamamalısınız.
    https://yksdestek.com/sivilce-ve-siyah-nokta-icin-en-etkili-dogal-sabunlar/

    YanıtlaSil