6 Ocak 2010 Çarşamba

tarçınlı sabun ve mimoza yaprakları

Yılbaşı kermesi, tatili derken nihayet iki gün önce çalışmaya yeniden başladık.
Atölye kontrolleri gösterdi ki bir çok temel sabun çeşidim tükenmiş. Bu yüzden öncelik sırası yapıp işe tarçınlı ile başlamaya karar verdim. Duygu gelince üzerini ne ile süsleyelim diye konuştuk. Önceden kullandığımız ağaç bu mevsimde çıplak. Düşününce karabiber ağacının yapraklarının da sabunun üstünde çok güzel duracağına karar verdik ancak bu ağaç bahçemizde yok. Hiç bir şeye başlamadan sıkıca giyindik çünküü nihayet hava soğudu. ardından yola koyulduk, Kadıkalesi yolu üzerinde iki çiçekçi ve çeşit çeşit ağaç var bir şekilde karabiber yapraklarımızı toplarız diye düşündük. Sonra henüz yolu yarılamamıştık ki mimoza ağacını gördük. Açtığında çiçekleri çok güzel ve mis kokulu bu ağacın yaprakları da çok harika tam da aradığım gibi. Ardından hazır buralara gelmişken bir de uzun süredir istediğim mercan çiçeğinden almak üzere çiçekçiye kadar devam ettik. Unuttum bu arada mimoza dikenli bir ağaç o güzel çiçeklerini insanlardan korumak için silahlarını kuşanmış. Ancak bu silahlar benim gibi yaprak avcıları için aynı zamanda. Ne kadar temkinli olsam da arada iğneler batmadı değil. Bu arada yoldan geçen amca merak içinde bizi süzerek yanımızdan geçerken kısa bir süre sonra ardından gelen teyze merakla sordu ''şifalı mıymış yaprakları?" "hayır teyzeciğim süslemede kullanacağız" diye cevap verdi Duygu. Bense o kadar dalmışım ki yaprak toplamaya teyzenin sorusunu kaçırdım.


                                                      tarçınlı sabun ve mimoza yaprakları

Çiçekçiye geldiğimizde ise koca serada kimsecikler yok seslendik seslendik sesimizi kimseye ulaştıramadık. Neyse ki köyümüzün  ileri gelenlerinden bir şahış ismini bilmiyorum seranın sahipleri adına bize satışımızı yaptı da çalışmaya geri dönebildik. Köyde yaşamanın güzel yanı dükkanınızı bırakıp gitseniz de çalışmaya devam eder kimse bana ne demez. Ne güzel...




Atölyeye geri dönünce pür telaş hazırlıklara giriştik her zaman ki gibi kostiği tart, yağı tart, ısısını kontrol et, kovayı hazırla, kalıbı hazırla vs. vs. İşin en güzel yanı ise toplanılan yapraklar ile sabunun süslenmesi.
Ertesi günü açtığımda ise sonuç gerçekten tatmin edici.







mandalinalı sabunlarda top haline getirilip üzeri karanfil ile süslendi.

5 yorum:

  1. yine harikalar yaratmissiniz mis gibi kokulari geliyor burnuma:)

    YanıtlaSil
  2. Bayılıyorum bu sabunlara,harikalar!

    YanıtlaSil
  3. teşekkür ederim beste
    inan tarçın ve vanilyanın kokusuna şimdi bir de yoğun lavanta karıştı. hayal et.
    dün lavantalı döktük. inşallah bu gün yazısını yazabilirim.

    YanıtlaSil
  4. teşekkürler Kitchen Sweet Kitchen

    YanıtlaSil
  5. Ben bunuda denemek istiyorum...
    Nihayet sütlü ballı olanına kıydım.
    Nasıl yumuşacık yaptı cildimi!
    Şimdi sıra böğürtlenlide,
    böyle bir koku yok!
    Hala piyasadaki deterjan bazlı sabunları kullananlar varmı?!?

    YanıtlaSil