2 Aralık 2009 Çarşamba

İşte ısırganlı sabun

Bu gün öğleden sonra yavaş yavaş sabunun üzerinden katmanları kaldırdım. Yiğit’in montu, benim montum, hırkalarım, battaniyeler derken sonunda son katman olan naylona geldi sıra. Görünen o ki başarılı bir sabun var altında.
Yavaşça onu da kaldırdım. Dünden beri atölyeye hakim olan fesleğen kokusu bütün yoğunluğuyla yayıldı ortaya.
Veeee karşınızda…




Şimdi niye sabun bu kadar sarılıp sarmalanıyor açıklamam gerek diye hissediyorum zira bir çoğunuz da bunu merak etmişsinizdir.



İlkyazımda kostik ve yağın karışım anında ısı açığa çıktığından bahsetmiştim. İşte bu ısının bir gün korunması ve sabunlaşma sürecinin maksimum düzeye ulaşmasının sağlanması gerekiyor.
Fesleğenin harici etkilerine gelince; antiseptik ve yaraların iyileşmesine yardımcı, aynı zamanda sivrisinek kovucu…



2 yorum: