1 Aralık 2009 Salı

Roka tarlamı istila eden ısırgan otları





Dün özenle hepsini olmasa da büyük bir kısmını topladım. Ancak ısırgan mevsiminde üretebildiğim saç sabunu için yıkadım. Beni ısırmasınlar diye de eldivenimi giyip kendimi korumaya aldım. Bu işleri dün yaptım baktım ki zaman yetmeyecek ayrıca sabaha hazırladığım sebze suyu okside olabilir endişesiyle ısırganların suyunu sıkmayı bu güne bıraktım. Duygu yardıma geldiğinde ben sularını sıkmaya başlamıştım.





 Sonuçta yemyeşil  yoğun ısırgan suyumuz bir süre sonra hazırdı ve sabun hazırlığına giriştik.





Unutmadan önceden yağını çıkartmak için topladığım defne tohumlarını da öğütücüden geçirdim ve hazır ettim. Yağlar tartıldı, kostik tartıldı, ısırgan suyu tartıldı karışımlar hazırlandı. Sabun döküm aşamasından önce uygun sıcaklıkları beklemek gerek bu aralıkda da  misafir ağırladık. Sonra derece elimizde sıcaklık kontrolleri yapıldı. Sabun kalıbımız hazırlandı, tekrar derece ile ısı kontrolü yapıldı. Kovamız, spatulamız, karıştırıcımız olması gereken yerlere yerleştirildi. Koku olarak fesleğen uçucu yağını koyacağımız için onu olması gereken ölçüde döküm işlemini yapacağımız yerde uygun noktaya yerleştirdik. Sonuçta defneli ve ısırganlı bir sabun olduğu için üzerini defne yapraklarıyla süslemeye karar verdik. Hemen bahçeye koşuldu çünkü bu son dakika kararıydı. Defne yapraklarını toplarken geçen yıl diktiğim enginarların diz boyu ebegümeçleri arasında büyümekte olduğunu görünce çok mutlu oldum. Hemen etraflarında ki bütün otları olabildiğince temizledim ki nefes alsınlar güneş görsünler. Yarın bir ara gidip kalan otları temizleyip diplerini çapalayacağım. Galiba bu bahar enginarı bahçeden yiyeceğiz. Yaprakları toplayıp eve dönerken birkaç mandalina atıştırmayı ihmal etmedik. Ağaçların kimi yerli mandalina kokulu ve bol çekirdekli olandan. Kokularını seviyorum ama çekirdekleriyle uğraşmak istemiyorum o yüzden ben çekirdeksizleri tercih ettim. Kinin ağaçlarını aradım ama bulamadım. Döndüğümüzde tekrar derece elimizde ısıyı kontrol ettik. Her şey tamamdı. Şimdi en heyecanlı ve gergin an. Zamana karşı yarış. Olabildiğince çabuk olmalı. Yağa kostik karıştırdık, kokuyu ilave ettik ve kalıba döküp üzerini de defne yapraklarıyla süsleyip sarıp sarmalayarak yarına kadar sabunumuzu sabunlaşma sürecine bıraktık. Şimdi dinlenme zamanı. Duygu her zamanki gibi yaptığı keklerle geldiği için çayımızı demleyip kek eşliğinde içip sohbet ettik. Yarından sonra başka bir sabun.

4 yorum:

  1. elinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  2. slm Cemile ,
    Bloğunu ekledim.O süper sabunların sayesinde saçlarım hergün daha iyi oluyor.Ellerine sağlık.Isırgan otlu ve mandalinalı olanları dört gözle bekliyorum:))) Öptüm.

    Begüm

    YanıtlaSil
  3. sevgili begüm
    teşekkür ederim. güle güle kullan.
    sevgilerimle

    YanıtlaSil