9 Aralık 2009 Çarşamba

kadıkalesi, lodosçuluk ve karanfilli portakallı sabun


                                            
                                                                    kadıkalesi sahili


Yine güneşli bir gün.
 Deniz kıyısında birkaç saat gevşeyerek oturduk.
Şirin (köpeğimiz) sahilde koşup eğlenerek enerjisinin bir kısmını boşalttı. Arada bunu yapıyoruz ki biraz sakinlesin. Henüz altı buçuk aylık ve çocuk, hep oynamak istiyor.




Neyse ki Kadıkalesi yakın ve orada arkadaşları var. Lodos, Azman ve Linda.
Atölye günlüğünden karanfilli sabunun hikâyesini orada yazacaktım ama olmadı. Bende biraz lodosçuluk yapayım dedim ve saatler geçti.




Biraz denizde taşlanmış dal, bir yeşil renkli cam parçası ve özel hediye kalp taş buldum. Ganimetler güzel.
Üretmeyi planladığım şeyler için malzemeler yavaş yavaş birikiyor.
Gelelim karanfilli ve portakallı sabuna; iki gün önce Duygu ile sözleştik yarın karanfilli sabun döküyoruz diye.  Ertesi günde gelir gelmez kolları sıvadık. Duygu yağları tarttı hazırladı bense kostiği. Artık kostiği Duygu’nun hazırlamasını istemiyorum çünkü o hamile. Biliyor musunuz bilmiyorum kostik suyla karıştığında ısısının artmasının yanı sıra açığa birde gaz salıyor ki bunu solumak çok tehlikeli. Ciğerlere zarar veriyor. Önceleri maske kullanıyorduk aradan zaman geçtikçe biraz gevşedik biraz da yöntem geliştirdik. Şimdi rüzgârın estiği yöne göre kostiği karıştırdığımız noktayı değiştirip gazı solumaktan kurtuluyoruz. Bu arada aklıma gelmişken sizlerle paylaşmak isterim, marketlerden aldığınız lavabo açlarda saf kostiktir. Ben bir ara içeriği yazıyor mu diye bayağı inceledim ancak hiçbir şey bulamadım. O yüzden kullanırken dikkatli olmanızı tavsiye ederim. Gazı solumayın ve asla cildinize değmesine izin vermeyin. Şayet herhangi bir şekilde temas olursa bol bol suyla yıkayın.
Yağ ve kostik hazırlığımız bittikten sonra uygun ısılar için bir süre beklememiz gerekiyor işte bizde bu noktada içinde karışımı hazırlayacağımız kovayı, kalıbımızı, içine koyacağımız uçucu yağımızı ve diğerlerini hazırlıyoruz. O gün ise ekstradan yazın kuruttuğum kadife çiçeklerini tohumlarından ayırıp birazda bahçeden kadife çiçeğinin taze yapraklarından topladık. Duygu’ya bu arada büyümekte olan marullarımı ve ıspanaklarımı gösterip bahçe işleriyle ilgili biraz sohbet ettik. Elince bolca tatlı patates varmış, o bu patates çeşidini çok sevmemiş şimdi onlardan biraz da bana verecek. Benim patateslerim ise bir türlü büyüyemedi bu yıl. Bal kabağım da bir türlü olmadı seneye iyi bir tohumdan tekrar deneyeceğim.
Sonuçta baktık ki zaman gelmiş kolları sıvadık. İşin bu noktası ağır, kilolarca yağı kostikle karıştırdık ve içine karanfil ve portakal karışımı uçucu yağı ile yine kadife çiçeğinden elde edilen doğal boyamızı koyduk ve hemen karıştırıp kalıbımıza döktük. Zaman geçiyor ısı kaybetmeden hemen üzerini süsleyip yine bir bebek gibi sarıp sarmalamamız gerekiyor ki güzel bir sabunumuz daha olsun. Bu son yarım saatlik bölüm bende yüksek adrenaline yol açıyor, sabun üzerine son örtüyü de örttükten sonra birden bir yorgunluk hali geliyor üstüme. Sonrasında da heyecanlı bekleyiş nasıl çıkacak? Sonuçta uygulamamız kimyasal bir olay ısıdaki küçük bir sapma ya da bazen ne olduğunu bir türlü çözemediğimiz aksaklıklar oluyor. İlk başlarda daha çok oluyordu gerçi şimdiler de bir kez başıma geldi. Düşüyorsunuz her şeyi aynı yaptım farklı olan ne ki bu sonuç oldu diye. 
Ertesi gün öğleden sonra merakla açtığım örtülerin altından harika bir görüntü çıktı. Sapsarı ve çok güzel hazırlanmış karanfilli ve portakallı sabun.



3 yorum:

  1. şirin, beni de al, kıyıda oturup karanfilli portakallı sabun dişleyelim.

    YanıtlaSil
  2. bende 3 kavanoz yesil, denizin, cakillarin tum sertligini yumusattigi camlardan topladim. Arada maviler buluyorum ki onlar nadir oldugundan daha degerli. Benim 3,5 yasindaki oglumda esimde tum kumsali voltaliyoruz hazine bulmus kadar seviniyorum daha ne yapacagima karar veremedim simdilik biriktirme:) sabunu bende disleyebilirmiyim harika gozukuyor:)

    YanıtlaSil
  3. elbette dişleyebilirsin:))) ben camlarla ne yapacağıma sonunda karar verdim. ama elimde yeterince yok. zamanında çok toplamıştım 1.5 yıl önce evi öyle bir boşaltmışım ki şimdi neyi kime verdim ne yaptım hiç bilmiyorum. neyse birikir yeniden.

    YanıtlaSil